A tudás reprezentációjának vizsgálata a solo taxonómia alkalmazásával
Main Article Content
Absztrakt
A közoktatásbanafelhalmozott tanulói tudás reprezentációjáról–feltételezhetően –alig kapnak képet a szakemberek, holott indokolt lenne aztis ismerni, hogy a tudás az írásbe-li kommunikáció magas szintjén, például a tanulók írott szövegébenhogyan szerveződik, és milyen jelei mutatkoznak az elsajátított tudás szervezettségének. Az iskolai évek alattfelgyülemlett tudás szinteződésére születtek a kognitív pszihológiából ismert taxonómiák (pl. Bloom,Engelhart,Furst,Hill ésKrathwohl,1956;Anderson,Krathwohl,Airasian,Crukshank, Mayer,Pintrich,Raths és Wittrock,2001).E tanulmány célja egy, az elsajá-tított tudás eredményességére épülőtaxonómia(Structure of Observed Learning Outcome, továbbiakban SOLO) ismertetése és alkalmazásaempirikus vizsgálaton ke-resztül. Mindenekelőtt e taxonómia előzményeit mutatjuk be, ezt követően ismertetjük azempirikus vizsgálatot.