PEDAGÓGIAI SZEMPONTÚ ELVÁRÁSOK AZ EDZŐKKEL SZEMBEN - FÓKUSZBAN A NŐI LABDARÚGÓ AKADÉMIÁK

Main Article Content

Déri Diána
Bognár József
Trzaskoma-Bicsérdy Gabriella

Absztrakt

Ismert, hogy az edzőkkel szemben támasztott követelmények között a pedagógiai felkészültség is egyre hangsúlyosabb szerepet kap. Számos kutatás vizsgálja ezt a kérdéskört (Volkamer, 1993; Révész és mtsai, 2007; Déri, 2015; Balogh & Trzaskoma-Bicsérdy, 2020), azonban a női labdarúgás vonatkozásában a mai napig ritkaságnak számít az edzők pedagógiai tevékenységének elemzése. Jelen tanulmány erre a területre fókuszál, az elsőként államilag elismert, valamennyi női labdarúgó akadémián (n=6) folytatott kutatás bemutatásával. A szerzők kérdőíves vizsgálatot (n=517) végeztek, illetve célzott interjúk (n=5) felvételére került sor. A vizsgált csoportok (sportszakember, játékos, szülő) véleménye alapján beazonosításra kerülnek a leginkább elvárt edzői szerepek, feladatok és tulajdonságok. A kutatás alátámasztja, hogy a sikeres edzői tevékenységhez elengedhetetlen az alapos pedagógiai tudás. Az edző oktató-nevelő munkája jelentős hatást gyakorol a játékos személyiségére, pályafutására, amely sikerét a pedagógiai eszköztár használatával és bővítésével alapozhatja meg. Az eredmények alapján indokolt tovább fókuszálni az edzők pedagógiai kompetenciáira, hozzájárulva a női labdarúgó képzés fejlesztéséhez.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Déri, D., Bognár, J., & Trzaskoma-Bicsérdy , G. (2024). PEDAGÓGIAI SZEMPONTÚ ELVÁRÁSOK AZ EDZŐKKEL SZEMBEN - FÓKUSZBAN A NŐI LABDARÚGÓ AKADÉMIÁK. Magyar Pedagógia, 124(2), 71–88. https://doi.org/10.14232/mped.2024.2.71
Rovat
Tanulmányok