A 14–16 éves művészeti képzésben részesülő tanulók pszichológiai immunkompetenciája és ennek integrációja a művészeti neveléssel

Main Article Content

Bredács Alice
Kárpáti Andrea

Absztrakt

A tanulmány pedagógiai szempontból tekinti át a pszichológiai immunitás szerepét a tanulók személyiségének alakulásában egy 14–16 éves, művészeti képzésben részesülőtanulókkal felvett, kérdőíves vizsgálat (Pszichológiai Immunkompetencia Kérdőív) se-gítségével. A kutatás célja annak feltárása volt, vajon jobb-e a képző- és iparművészet, zene, tánc és színészet művészeti területein tevékenykedő, kiemelkedő képességű tanu-lók pszichológiai immunitása, mint az általános képzésben részesülő fiataloké. Azt is vizsgáltuk, hogy a különböző művészeti ágakkal foglalkozók között milyen különbségek vannak a pszichológiai immunitás egyes faktorai mentén. A tanulmány zárásaként javas-latokat teszünk a bemutatott vizsgálati eredmények hasznosítására egyrészt a kiemelkedőképességű tanulók gondozása területén, másrészt a fejlesztésükkel foglalkozó tanárkép-zésben.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Bredács, A., & Kárpáti, A. (2012). A 14–16 éves művészeti képzésben részesülő tanulók pszichológiai immunkompetenciája és ennek integrációja a művészeti neveléssel. Magyar Pedagógia, 112(4), 197–219. Elérés forrás https://magyarpedagogia.bibl.u-szeged.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/143
Rovat
Tanulmányok

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>