A 14–16 éves művészeti képzésben részesülő tanulók pszichológiai immunkompetenciája és ennek integrációja a művészeti neveléssel
Main Article Content
Absztrakt
A tanulmány pedagógiai szempontból tekinti át a pszichológiai immunitás szerepét a tanulók személyiségének alakulásában egy 14–16 éves, művészeti képzésben részesülőtanulókkal felvett, kérdőíves vizsgálat (Pszichológiai Immunkompetencia Kérdőív) se-gítségével. A kutatás célja annak feltárása volt, vajon jobb-e a képző- és iparművészet, zene, tánc és színészet művészeti területein tevékenykedő, kiemelkedő képességű tanu-lók pszichológiai immunitása, mint az általános képzésben részesülő fiataloké. Azt is vizsgáltuk, hogy a különböző művészeti ágakkal foglalkozók között milyen különbségek vannak a pszichológiai immunitás egyes faktorai mentén. A tanulmány zárásaként javas-latokat teszünk a bemutatott vizsgálati eredmények hasznosítására egyrészt a kiemelkedőképességű tanulók gondozása területén, másrészt a fejlesztésükkel foglalkozó tanárkép-zésben.