A téri képességek vizsgálata a papír alapú és online tesztekkel
Main Article Content
Absztrakt
A térszemlélet interdiszciplináris jellegével túlnyúlik az oktatás tantárgyi keretein és szá-mos iskolai fejlesztési területet kapcsol össze. A hazai képzési rendszerben a Matematika, az Ember és természet, a Földünk–környezetünk, a Művészetek és a Testnevelés és sport műveltségterület programjában egyaránt szerepel a térszemlélet fejlesztése, de a művelt-ségterületekhez tartozó tantárgyak oktatási gyakorlatában egymástól függetlenül, az ösz-szehangolásigénye nélkül folyik a képzés és fejlesztés(Kerber, 2006).Kutatásaink célja a 10–13 éves tanulók téri képességeinek feltárásavolt. Tesztjeinket elsősorban a Vizuális kultúra tantervi követelményei alapján állítottuk össze, ámfigyelembe vettük más tárgyak (földrajz, matematika, technika) tartalmi elemeit is, hogy a fejlesztéssorán alkalmazott értékelőfeladatainkat más, a térszemlélettel kapcsolatos tudást közvetítőtantárgyak okta-tói is alkalmazhassák.